Problem z aktywacją użytkowników Joomla w Virtuemart 2

Łukasz Duda
Nie musisz edytować żadnych plików Joomla ani VM2 które zostaną nadpisane podczas aktualizacji. 
Poniższego rozwiązania należy używać w sytuacji kiedy chcemy rejestrować użytkownika Joomla przy rejestracji klienta, oraz wymagamy aktywacji konta użytkownika przez kliknięcie w link aktywacyjny, przesyłany w mailu.




Scenariusz błędu:
  • 1. Klient znajduje się w koszyku – ma już wybrane produkty do kupienia.
  • 2. Opcja w konfiguracji Virtuemart 2 „Rejestracja podczas składania zamówienia” jest włączona (domyślnie po instalacji włączona).
  • 3. Klient akceptuje zamówienie, wysyłając w nim dane swoje oraz dane użytkownika, potrzebne do logowania do sklepu/joomla.
  • 4. E-mail z linkiem aktywacyjnym zostaje wysłany
  • 5a. Po kliknięciu w link aktywacyjny – nic się nie dzieje.
  • 5b. LUB Po kliknięciu w link aktywacyjny – użytkownik jest aktywowany, ale nie mamy nic w naszym koszyku.
  • 5c. LUB Po kliknięciu w link aktywacyjny – wszystko gra.
W punktach 5b, 5c – nawet po poprawnej aktywacji konta Joomla – nie jesteśmy zalogowani do Joomla – jesteśmy tylko zalogowani do Virtuemart 2 (widać to w module logowania Joomla).
 

Rozwiązanie:

1. Nie posiadasz poprawnie skonfigurowanego aliasu witryny

Zapoznaj się z poradnikiem Konfiguracja aliasu witryny w htaccess

Jeśli posiadasz przekierowanie - przejdź do punktu 2. 


2. Zainstaluj plugin do aktywacji użytkowników Joomla w VM2:

Zainstaluj i włącz poniższy plugin Joomla:
http://dodatkijoomla.pl/dodatki/virtuemart/patche/item/49-aktywator-uzytkownik%C3%B3w-joomla-po-rejestracji-w-virtuemart-2.html
 
Teraz aktywacja powinna działać.
Dodatkowo – zostaniesz zalogowany do profilu Joomla po aktywacji.
 
 
Jeśli napotkałeś jakieś błędy, pisz na kontakt[at]dodatkijoomla.pl
 

 Łukasz Duda jest autorem portalu DodatkiJoomla.pl